Full rulle

När jag vaknade imorse och skulle göra mat till Elias, så såg jag att vardagsrummet vart ockuperat även denna dag. Jag fick vackert gå in och lägga mig i sängen igen, och vara fången i rummet. Lillen somnade igen, men det hade han kanske inte gjort om vi flyttade på oss.

Hjärtats minsta bror frågade mig om han skulle hjälpa mig att städa rummet idag. Jag trodde först att han hade slagit huvudet, men rummet behövde verkligen städas. Jag är inte superwoman och hinner inte göra allting, och då prioriteras saker bort. Hjärtat hade i alla fall hand om Elias hela tiden, även om han kallade på mig så fort han skrek lite. Jag sa till honom att ta upp lillen för han brukar bli tyst då. "Men han kommer spy över hela mig ju". Ja, men välkommen till verkligheten. Det är inte som att hjärtat satt där med värsta fina kostymen eller nåt. Sen sa hjärtat att han inte kunde något om bebisar, att han inte visste vad han skulle göra när Elias var ledsen. Jag menar på att det får han ju lära sig, han får helt enkelt prova sig fram. I alla fall så höll jag mig ifrån lillprinsen under hela städningen, och det var inte lätt. Jag hade tvätt klockan fyra men fick bara gjort två maskiner då den andra broren hade betydligt mer tvätt. Efter att ha dragit av mina sängkläder blev tvättkorgen dock full igen. Men det får tas om hand den 30e.
Det blev verkligen värsta storstädningen av rummet. Madrasserna i sängen åkte ut, och all annan skit också. Jag fick dammsuga två gånger och tvätta golvet tre. Sen tyckte vi att det var lika bra att möblera om också, så nu står Elias säng vid "fönsterväggen", bredvid mig då vår säng står bredvid, så jag kan bara sätta mig upp och titta till honom om det skulle behövas, jämfört med innan då jag fick klättra och ha mig i sängen. Nu ser rummet ut som ett sovrum och inte som en förvaringsplats. Hade vi sen kunnat byta ut den stora jävla tv:n som står i rummet, så hade det sett större ut också. Vi är förmodligen de enda i världen som ännu inte köpt platt-tv. I vardagsrummet står det en enorm bakprojektor-tv, eller vad fasen de nu heter. Förutom att bildkvaliteten såklart inte är som HD, så är den bra. Den har ett fett ljud också.

I alla fall.. jag är nöjd med min insats idag, men ryggen håller inte med mig. Jag märker att det är dags att börja träna, för min hållning är totalt fel och gör att musklerna belastas fel och gör så vansinnigt ont :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0