Hunger

Jag är så jäkla hungrig, men det finns inget ris till kycklingen. Ingen potatis heller :s Potatis hade varit att föredra eftersom jag inte har den blekaste aning om hur man koker ris, haha.

Mitt hjärta är så jäkla småsint så han sov på soffan inatt. Lagom moget, men han sov nog inte så bra, då han är på tok för lång för den, och den är så himla smal (verkligen fattigmans-soffor). Sen skulle han tjafsa med mig halva dagen, och jag blev på dåligt humör. Sen vill han att jag ska följa med honom till hans familj och se glad ut - nej tack. Jag sa att han kunde ta Elias och åka hem till dom, det var inga problem, men jag skulle stanna hemma. Jag tror han ringde mig två gånger och gapade och hade sig, och sa till mig att följa med. "Vad ska jag säga till dom då om du inte kommer?" Tja.. de vet ju hur du är så dom förstår nog. Tredje gången ringde han och var sååå himla snäll! Det var allt som krävdes, klart jag följer med om man ber snällt, det är inte svår matematik. Hans mamma hade tydligen sagt åt honom att sluta skrika på mig hela tiden, haha. Tur att svärmor står på min sida :p
Väl där hemma å andra sidan - suck. Elias har tre lager med kläder på sig; en body och ett par "tights", en dinosauriedräkt av velour och en åkpåse med fleecefodrad insida och nåt vindtätt material på utsidan. Han är med andra ord varm. Jag lägger en filt över honom när jag är utomhus också. I deras lägenhet är det tokvarmt och det räcker med bodyn och tightsen, som han har här hemma (och här är kallade). Men nej, då låter det att han fryser, han är så kall, öppna inte fönstret, ge mig åkpåsen så jag kan lägga den över honom. Stackaren håller ju på att dö av värmeslag där. När vi sen skulle hem, fick jag höra att han hade för lite kläder på sig. FÖR LITE?! Ungen ser ut som en stoppad korv! Han började skrika så fort jag satte honom i bilstolen för att han var varm. Jag pillade ner ett finger för att känna på hans bröst, han var alldeles varm. Ja, det är kallt ute, men lager-på-lager-metoden fungerar alldeles utmärkt, och han blir knappt ens kall om näsan.

Nu är han nybadad och nymatad. Han började kinka ungefär samtidigt som jag skulle klä av honom, men badet måste komma före maten annars är det fullt med spyor i vattnet :s När jag stoppade ner honom i vattnet blev han alldeles tyst. Haha, jäkla sötunge. Han låg där och viftade och sprattlade tills han kom på att han var hungrig igen. Det fick bli ett snabbt bad så han kunde få i sig lite mat. Lilla pärlan ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0