Julafton och juldagen

Det var Elias första julafton-upplevelse igår. Jag trodde han skulle sova igenom allting, men icke. Han var vaken både under julklappsutdelningen och öppningen. Han satt i min storasysters famn hela tiden, och smilade. Sen fick lillens morfar hålla honom under paketöppningen då han är den största anti-julafton/klappar-personen jag känner, och då låg han där och lyssnade på pappret som prasslade och hundarna som bråkade. Sen sket han världens lass och blev alldeles kinkig. Nya kläder och en blöja senare var han med igen. Han sov jättelite igårkväll jämfört med vad han brukar. Idag har han varit vaken sedan 15 och bara sovit korta pass om max en halvtimme. De senaste timmarna har han kinkat så fort jag lagt ner honom. Ögonen går i kors när han ligger ner, men han ska under inga omständigheter sova. Nu ligger han i min famn och kollar läget.

Igår fick han två små skallror, jättesöta. En större i form av en humla eller nåt, av min bror, en lekmatta av min storasyster, en speldosa och en liten månformad lampa av sin kusin, en leksak som ska föreställa en telefon om jag förstod det rätt, två mjukisdjur (en björn och en hund), en sängmobil, två mössor, några bodies och ett par tossor eller vad de nu kallas.
Själv fick jag två väggalmanackor, schampo/balsam, lakan/påslakan/örngott, Ed Hardy-tröja (den höll mig fasen varm!), raggsockar, mössa/halsduk och handdukar.
Lille Milton fick också julklappar, vilket han fullkomligt älskar! Att få riva papper i tusen småbitar, det är inte mycket som slår det. Han fick ett ben, en tennisboll, en Ikea-råtta och ett koppel :)

Ska se om jag lyckas knäppa ett par bilder när Elias somnat, för han har inget intresse av att ligga själv just nu :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0