Julstäd?

Inte så lönt att sätta ett namn på det. Det finns ingenting här hemma som visar att det är jul förutom ljusstakarna. Så det får räknas som "vanligt" städ. Jag vet i alla fall inte vad som flugit i mig. Badkaret är så himla snuskigt så det måste jag skura rent, dammsugaren får åka ett varv i lägenheten också, om jag orkar. Har en himla huvudvärk som inte vill ge med sig. Toaletten är ren och fin, och golven ska tvättas. Förutsatt att det blir dammsugat. Hela städningen beror såklart på om Elias vill samarbeta eller inte. Han vaknade alldeles nyss och ville äta, så jag hann bara spraya på rengöringsmedel i badkaret.

Appropå Elias så var han gudasnäll inatt. Jag kan inte minnas att jag gick upp och fixade mat, mer än vid två tillfällen. Och detta var mellan 01-11 ungefär. Om jag inte minns helt fel. Första gången låg i alla fall flaskan i hans säng och då var klockan 07.30, det är jag bombsäker på. Då hade han sovit i ungefär 6 timmar, eller han hade inte ätit på 6 timmar rättare sagt. Sen vaknade han vid 11, 11.30 nånting. Inte ett knyst sa han heller. Försa gången vaknade jag inte ens av att han skrek, utan låg och fäktade med armarna och slog till mig i ansiktet så jag vaknade med ett ryck. Då låg han där, jäkligt nöjd, och kuckilurade. Nya nappen hade han i munnen också.

Nä, nu ska vi se om han somnar efter maten, för jag måste gå på toa också :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0