Min lilla tjockis

Idag var det återbesök på Neo som gällde, och Elias har gått upp ett helt kilo sen sist vi var där för tre veckor sen, och nu väger han 3725gram. Jag ger såklart ersättningen cred för det. Vid förra besöket så ammades han helt men då gick han upp för sakta i vikt, och för mig är det bevis på att min mjölk inte var tillräcklig. Idag så sa hon att 135ml per måltid var jättemycket, men det står ju på paketet att det är vad 1-2 månaders bebisar ska äta (100-160ml/mål) :s Jag gav honom därför mindre mat nu i hopp om att han skulle kräka mindre/inte alls, men icke. Han spydde ner hela mig och sen kom det lite till. Han blir dessutom inte nöjd med så lite mat, han är fortfarande hungrig när flaskan är tom. Hon såg ju med egna ögon hur han spydde ner hela skötbordet två gånger. Aja, imorgon står läkarbesök på schemat och då kan man kanske få bättre svar. Om jag inte försöker mig, vilket jag nästan gjorde idag :o

Kommentarer
Postat av: emelie - mamma till Alicia

Vilken ersättning ger du honom? En kompis dotter hade också jättemkt problem med magen och det visade sig att hon inte tålde ngt i de vanliga ersättningarna utan fick ha på recept (tror det är nutramigen) lite osäker på om det heter så.. Men kolla upp det, kan vara en av anledningarna till att han bara kräker upp det. Lycka till :)

2010-12-07 @ 18:32:27
URL: http://emelinis.blogspot.com
Postat av: emelie - mamma till Alicia

Jag körde Semper till min lilla tös i början, men hon blev så sjukt förstoppad och fick så ont i magen, så det var bara att försöka hitta ett annat alternativ. Nu kör jag också på NAN 1 och nu idag o i natt så har hennes mage varit katastrof, hon bajsar hela tiden.. Nog bytat 30 blöjor idag o i natt.. :( Det är bara problem med dessa ersättningarna tycker jag.

2010-12-07 @ 20:28:07
URL: http://emelinis.blogspot.com
Postat av: emelie - mamma till Alicia

Ok, vi hade den NAN HA till henne, fick höra att den var bra om de hade ngn typ av förstoppning eller liknande.. Men jag vet inte.. Men nu har hennes mage varit allt förutom hård detta senaste dygnet, kan ju hoppas att magen "kommit igång" efter att den varit så förstoppad och att den stabiliserar sig nu, för detta är så drygt! Jag hoppas att du hittar orsaken till att din lilla kille bara kräker hela tiden och att du hittar rätt ersättning som passar honom :)

2010-12-07 @ 21:30:17
URL: http://emelinis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0