Morgongymnastik

Vi har sysslat med lite morgongymnastik, fast förlagt på eftermiddagen. Pillade av Elias kläderna som var alldeles nedspydda och äckliga, tog av blöjan så han kunde lufta sin röda rumpa lite, och funderade på vad vi skulle göra under tiden. Jag vände honom på mage, efter att jag lekt lite med skallran som han rör huvud och ögon efter. Magläge är egentligen bara okej på hans villkor, eller korta stunder. Först var det lite bökigt att få honom platt på mage för han drog liksom in ena armen under sig så att han hamnade på sidan istället, men sen jäklar. Han skulle självklart inte ligga där och lyfte rumpan i luften och drog in benen under sig och försökte flytta på sig. Han kom mest bara sidledes, haha. Det är en envis och stark liten krabat jag har. När han väl kommit på konceptet 'krypa' så blir det nog en jävla fart på honom.
Han blev lite gnällig efter en fotosession så jag fick lägga tillbaka honom på rygg och där ligger han nu och flaxar med armar och ben och ger små söta ljud ifrån sig emellanåt. Jag är så van vid att alla ljud som kommer från honom, är skrik eller början på det. Jag reagerar instinktivt och tittar dit direkt, men då ligger han där och ser så jäkla nöjd ut.
Måste försöka underhålla honom lite, för inatt tyckte han att det var lagom att vara klarvaken vid 02 och 05. Så nu är det slut med sjusovartider under dagen, lille rackare!


Kan man vara sötare liksom? ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0