Pinsamt

Jag har pinsamt dålig kondition alltså. Jag har fortfarande en massa övervikt som blev över sen graviditeten, och jag väger mycket mer än vad jag gjorde för två år sen. Då lyckades jag bli av med ungefär 13kg på bara några månader. All läsk och onyttigt skit försvann. Punkt. Och det gjorde kilona också. Å andra sidan satt jag inte hemma dagarna i ända då, vilket jag gör nu, och det är då man blir som mest sugen även om man inte är hungrig. Min hemkost började bra, då blev det en hel del promenader, men sen kom snön. Jag älskar snön så det är inte det, men vagnen väger ungefär 500kg extra då, plus att Milton är förbannat jobbig att gå med samtidigt. Vi får se vad jag tar mig till i helgen, då den lille hårbollen är hos mamma och pappa. Snön har ju försvunnit lite (ja det kom lite idag men inte så mycket), så man kanske kan gå ut en liten sväng.
Det står en crosstrainer i hallen som jag satte ihop nu, och försökte gå på, men det gick fan knappt. Mjölksyran slog till direkt, och hjärtat höll på att hoppa ur bröstet på mig. Suck och stön, säger jag bara. Hade min huvudvärk å andra sidan försvunnit, så hade jag nog inte gett mig.

Nu har Elias somnat igen, efter lite mat och lite skrik. Lade honom på mage och han sov inom en minut, lilla lill-hjärtat ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0