Slappesöndag

Idag har min mage verkligen varit lurig. Igårkväll blev den så jävla kass, och den höll på till och från under natten också. När jag vaknade var jag allt annat än pigg, och det berodde inte på att jag fick springa upp varannan timme och mata Elias, utan på att jag inte kunde somna om efteråt pga magen. Hela dagen har varit sådär himla slö. Låg jättelänge i sängen och mös med mitt lill-hjärta. Han är så jävla mjuk! Och mitt på huvudet, det enda område som klarar sig från spyorna, luktar han så mysigt. Han luktar inte bebis på samma sätt som han gjorde när han var alldeles ny, utan ha har börjat få sin egna speciella lukt.

I alla fall så tog magen all kraft ifrån mig, jag lyckades få i mig lite mat, och senare (inte relaterat till maten) blev jag helt tokigt illamående. Jag ville bara kräka hela tiden, jag gick runt med en känsla om att jag inom två sekunder kommer kasta upp allt. Ingenting hände men det är ändå ingen mysig känsla.

Nu ligger vi här på soffan och myser igen. Elias var vaken tidigare idag och låg och försökte tjattra. Han såg helt nöjd ut där han låg och tittade sig omkring och ett par gånger lyckades han åstadkomma lite ljud. Det låter så underbart härligt och gulligt. Hjärtats bror trodde det var jag som gjorde ljudet, haha.

Illamåendet har ännu inte gått över, så Milton blir hämtad av hjärtat ikväll. Min lille hårboll fyller 4 år imorgon, fatta vad tiden går fort :o Han är fortfarande lika valpigt tokig och barnslig, älskar sina IKEA-råttor mer än någon annan leksak och snön tycker han är förfärligt rolig att springa i. På tisdag är det sen dags för Elias att bli 2 månader, och då väntar även ett återbesök på neo. Igen. Hoppas att det blir sista gången då. Läkarbesök på bvc väntar på onsdag och sen vet jag inte mer.

Lillfisen ligger på mitt bröst och knorrar och har sig, förmodligen pga en bubbla i magen. Köpte Minifom för tanten på Apoteket sa att det "slog hål på luften" i magen typ, men han verkar fortfarande lika besvärad. Är det värt att prova Sempers magdroppar istället?


Kommentarer
Postat av: Olafmari

Great Site thanks

2011-08-19 @ 09:59:02
URL: http://olafmari.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0