Snart slut

Jahapp, då var det 1½ dag kvar av detta året. Hade jag inte blivit påmind av lillasyster hela tiden, så hade jag nog fasen glömt att det är nyårsafton imorgon. Jag är så himla tankspridd alltså.

Alldeles nyss råkade jag ut för en riktig bitchgranne. Elias ville inte riktigt komma till ro, så jag blev inte färdig att ta mig ner till tvättstugan förrän ungefär 16:05. När jag står och väntar på hissen så hör jag hur källardörren går igen två gånger, och mycket riktigt; där står surkärringen i hissen när den kommer upp. "Är det du som har 314?", jag svarar ja det är jag. "Ja, du skulle varit ute därifrån klockan fyra!", varpå jag säger att bebisen ville inte riktigt somna så det är därför jag blev lite sen. "Ja, det är inte mitt problem, då får du ta med barnet ner!". Jävla åsna, skitotrevlig var hon, hälsade inte tillbaka när en annan granne hälsade, och stirrade på klockan hela tiden. Jag bad så hemskt mycket om ursäkt för att jag var FEM minuter sen, jag kunde förstå att det förstörde hennes dag. Tvättmaskinerna var dock tomma, men hon skulle ändå stå utanför och vänta på att jag skulle tömma torktumlaren, som hon inte ens behöver på en timme. ARH!

Igår när Elias låg i sin säng, så satte jag igång sängmobilen som han fick av mamma i julklapp, och den satte igång att spela och snurra. Han tittade fascinerat på de färgglada elefanterna som snurrade runt och sen började han slå på dom! Om han var medveten om vad han gjorde, vet jag inte, men det såg ut som att han visste vad han gjorde. Första varvet åkte den gula elefanten på stryk och när den hade snurrat ett varv fick den sig ännu ett slag. När hela mobilen började hoppa och gunga av slaget, såg han ut att tycka att det var skitkul.

Det jävla smällandet här i ghettot håller på att driva mig till vansinne, för att Milton är så jävla rädd. Han är så enromt jobbig och jag har absolut inget tålamod. Jag försöker ta några djupa andetag för jag kan tänka mig att det måste vara jävligt jobbig att vara så rädd, men hälften är bara spel. Så fort han ser att man tittar på honom så börjar han skaka och flåsa och ska upp överallt han inte får lov. Men när man tittar på honom i smyg så reagerar han bara genom att rycka till, kolla läget och se lite orolig ut och sen ligger han på sin vakt.

Är det förresten någon som kan förklara hur fan man registrerar sin blogg på bloglovin? Den länken jag får, som man ska lägga in i ett inlägg, ser bara konstig ut när jag ska förhandsgranska inlägget. Jag vet inte.. om någon vill förklara så hade jag uppskattat det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0