Sömntuta

Elias fick en flaska mat vid 02, jag kunde inte somna förrän vid 03. Sen somnade jag och vaknade av lite gnäll vid 05. Han verkade med andra ord inte hungrig, så jag tog upp honom från sin säng, lade honom på min mage och gungade honom lite, sen sov vi båda två igen. Nästa gång jag vaknar av honom, är klockan 09! Han sov alltså i 7 timmar, utan mat! Den lilla vakna stunden vid 05 var inte i mer än ett par minuter, så jag kan inte påstå att det var något som störde.

Han är så himla enkel att ha att göra med (peppar peppar). Ingen förkylning eller feber än sålänge (tack och lov), de enda gånger han gnäller/skriker är när han är hungrig eller väldigt trött. I enstaka fall gnäller han när han vill ur blöjan, men den brukar jag hinna byta innan den besvärar honom.
På julafton sa Nille "Han gör verkligen inte mycket väsen av sig va?", mamma sa senast igår att han var så himla snäll och tyst hela tiden. Pappa, den store pessimisten, har tjatat på mig i 7 månader att när bebisen väl kommer, då kommer man minsann inte få sova, då är det slut med lugna stunder, haha. Nu är det min lille farsgubbe som biter i det sura äpplet, för även han är helt imponerad över hur snäll Elias är, haha. Men detta biter väl migi arslet med nästa barn, när nu den kommer. Den lär väl skrika konstant, haha.

När jag läser runt i folks bloggar, så inser jag hur dåligt förråd jag har. Det enda jag har, är en termometer. Men vad gör det för nytta att kolla om bebisen har feber, när jag inte har nån alvedon eller så, för att få bort den? :o Jag har koksaltlösning, förresten. Elias näsa är lite snorig på morgonen precis när han vaknar, som min alltid är, men det är inte alltid den stör honom. Imorse var det kaos dock, då skrek han verkligen.


Min glada lille skit ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0