Svårt för att hinna med

Jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen, det enda jag vet är att det är svårt att hänga med. Idag är det tydligen söndag igen och då även fjärde advent. Något som jag inte alls bryr mig om. Den enda julpyntningen här hemma är mina ljusstakar i fönstrena. Och nån julkrans-liknande sak som har hängt på väggen sen förra året. Jag är överambitiös ibland. I framtiden blir det kanske annorlunda. Då pyntas det väl mest för barnens skull, och Elias lär väl tycka det är kul, och då blir det automatiskt roligare att pynta.

Elias för övrigt, äter som en hel häst och kan bara sova ordentligt om han ligger på min mage. Det resulterar i lite sämre sömn för min del, då jag inte kan sova till 100%. Men vad gör man inte för sin lilla stjärna? Det är väl något han går igenom, förmodar jag. Jag läste någonstans att bebisar har utvecklingssprång vid 5 veckor, mellan 7-9 veckor och vid ett par andra tillfällen. Dessa veckor räknar man inte från då bebisen kom ut, utan vid det egentliga BF-datumet. Idag är i så fall Elias 5 veckor och 3 dagar, så det är väl nåt sånt. Jag vet inte. Man greppar kanske efter halmstrån (så säger man väl?), allt för att få förklaring till beteendet.
Nu somnade han i alla fall efter att ha klämt i sig 165ml mat. Tokigt.

Hans röda utslag eller vad det nu är, har dykt upp igen. Insidan av det högra låret har ett superrött område, rumpan är på väg, det känns att den inte är så mjuk längre, och ljumskarna börjar rodna. Vet fasen inte om det fortfarande är nåt svampaktigt som de trodde på bvc, eller vad det är. Nu får han ligga naken rätt länge om dagarna har jag bestämt mig för, så att det blir ordentligt torrt. Detta är dock en utmaning eftersom han kissar i tid och otid och fuktar då ner området igen. Sen ska jag smörja på svampsalvan igen, i alla fall till onsdag då det är öppen mottagning. Har det inte hjälpt till dess, så får bvc-tanten komma med nåt annat förslag.

Nu ska jag se om det finns något i matväg jag kan trycka i mig, och kolla på Greys Anatomy. Kanske skulle jag försöka ge mig på ännu ett pass på crosstrainern också.. jag har absolut noll kondition och musklerna har gått i ide, så det dröjer inte länge innan jag flåsar som en tok och knappt kan stå på benen pga mjölksyran. Jag tänkte att om jag går tills detta inträffar, några gånger om dagen, så måste ju konditionen vakna till liv rätt så snabbt igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0