Vinterland

Jag är glad att snön kom tillbaka. Den gör mig glad på nåt vis. Och så är det alldeles fint och ljust och tyst :)

Jag saknar min lägenhet som fasen. När vi väl flyttat in där igen dröjer det väl ungefär en månad innan jag gnäller på att det är ont om plats, haha. Nä, men ärligt talat. När Elias vaknar på morgonen är det så himla jobbigt att man inte kan gå ut i vardagsrummet för att man inte vill väcka de andra som sover. Samtidigt vill jag inte väcka hjärtat heller, och hur jävla roligt är det att ligga i sängen och uggla när man väl är vaken liksom? Jag har sagt hela tiden att det inte kommer att fungera att bo i något minikollektiv, men det är som vanligt ingen som lyssnar. Jag har tjatat om det så hjärtat har blivit irriterad, och sen har jag skitit i det. Tänkt att han får komma på det själv. Så häromdagen kom det; "Jag längtar tills vi bor själv igen..". Jaså? Nu är det fan som att bo i världens minsta enrums-lägenhet.

Idag är tanken att jag ska fördriva tid hemma hos mina kära föräldrar igen. Vad vi ska fördriva tiden med nu när Idol är slut, vet jag däremot inte. Kanske kan packa ner nån film som jag och Mia kan titta på. Sen ska jag och lillasyster iväg och köpa lite fler julklappar, och då tänkte jag passa på att köpa nödvändigheter till Elias också. Säkerligen slinker det ner en eller annan onödighet också, men jag ska försöka låta bli :p Nya blöjor behövs också, så jag tänkte prova nästa storlek och se om de sitter bättre och klarar av mer av hans utsläpp, haha. Nu fylls den nästan direkt bara han kissar :s

Nä, nu ska jag snart sparka upp mannen ur sängen, annars blir vi fan aldrig klara. Långsammare människa får man leta efter :o


Tänk att Elias varit såhär liten, för inte alls längesen :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0