Är det normalt att tappa minnet?

Jag glömmer saker till höger och vänster, är alldeles tankspridd och mer förvirrad än vanligt. Är det något som hör till graviditeten eller? Häromdagen letade jag efter hjärtat, som satt i en bil mitt framför mina ögon, typ 10 meter bort :s Jag har glömt bort ett möte två gånger.

Igår fick jag köra en jäkla omväg för att lämna pengar och städgrejer till chefens dotter. När jag väl kommer dit får jag höra "Jag undrar bara om du hade kunnat komma tillbaka senare och lämna allting då, och köra mamma tillbaka till Svedala för hon är här." Jag stod febrilt och letade efter taxi-skylten i pannan på mig, men jag fann ingen. Skäms man inte när man ställer en sådan fråga? Kan det inte vara så att jag planerar saker på eftermiddagen om jag vet att jag slutar vid lunchtid? Eller om hjärtat kanske behöver bilen till något, så han planerar in det efter att jag slutat och sådär? Skulle jag bara sitta och uggla i några timmar, bege mig upp i stan igen mitt i rusningstrafik, tillbaka igen och ut till Svedala och tillbaka igen. Arh!
Imorgon skulle jag bara jobba 3 timmar, men så ringer hon och frågar om jag kan jobba ännu mer på eftermiddagen, och jag kan som vanligt inte tacka nej, så nu får ryggen lida hela morgondagen och helgen och jag ska vara tacksam om den är okej till på måndag igen. Ärligt talat, alltså..

Nu ska jag planera lite, ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0