Längtar

Just nu skriker en liten bebis i huset mitt emot. Det hörs rätt tydligt när området är tyst och fönstrena öppna. Jag tror jag vet vilken bebis det är, en liten flicka och alldeles ny. Det är nästan så att man längtar tills man själv får vakna om nätterna för att mata liten för att h*n är hungrig, pilla lite på det lill* knytet och bara gosa. Jag hoppas ber att barnet blir friskt, att h*n inte drabbas av kolik eller annat skit. Laktosfri mjölk är det som gäller för mig i alla fall, vill inte riskera att ungen har ont i magen och skriker i flera månader utan att man kommer på varför, som det var för lillasyster.
Men det kommer bli en hårig krabat, med blåa ögon. Hihi ♥ Fast.. med mina tunnhåriga gener på halva sidan, så kanske den inte blir såååå hårig. Haha.
Snart fyra månader kvar bara, tiden går fort!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men, varför laktosfri mjölk? Småbebisar kan inte vara laktosintoleranta, då skulle de inte kunna ammas eftersom laktos är mjölksocker och finns i ALL mjölk. Däremot kan de vara känsliga mot komjölksprotein, och då hjälper det inte med laktosfri mjölk utan då är det mjölkfritt som gäller. Havremjölk,och mjölkfria produkter i övrigt. Ta inte ut något i förskott, bättre att prova amma och låta bebisen få i sig mjölkprodukter den vägen, det är enklare än att den ska vänja sig vid mjölkprodukter direkt sedan, än indirekt genom amningen. Blir det problem kan du prova utesluta mjölkprodukter sedan och se om det hjälper. Kolik påverkas dock oftast av gasrik mat, kaffe, cola och dylikt så är det kolik så kan man prova utesluta sådant först. Min pojke som nu är tio månader blev mjölkproteinallergiker vid 4 månaders ålder, hade inte ont i magen en dag före det, och oftast uppträder det inte mycket tidigare än så. Det är en hel vetenskap att utesluta alla mjölkprodukter ur kosten, för man måste verkligen utesluta ALLT så jag hoppas verkligen att du slipper sådana bekymmer! Lycka till med bebisen!

2010-07-08 @ 12:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0