Nagelteknolog

Jag vill så gärna lära mig bygga naglar. Jag vet inte hur länge jag har velat detta. Ett antal år är det i alla fall. Jag har hittat intensivkurser på bara några tusenlappar och en årslång utbildning för 50.000:- nånting. De billigare kan ju funka, men frågan är om de är "godkända" utbildare. Den dyrare är såklart godkänd, men vart fan ska pengarna komma ifrån? Det hade varit alldeles perfa att ha nåt litet man kunde pyssla med vid sidan av vad som helst. Jobba hemifrån och vara sin egen chef. Drömma kan man väl alltid göra, men hur ska jag lösa det för att få drömmen att bli verklighet?

Nu sitter jag här.. förbannar fortfarande solen som inte försvinner ur mina ögon hur jag än gör.. det är som att den hånar mig. Jävla plåga, är vad den är. Fläkten blåser återigen på mig, och ännu en gång svettas jag under tiden. Så jävla nasty. Åt lite vindruvor innan, och var faktiskt i ett okej tillstånd där jag inte svettades så himla mycket. Kan ju dock inte äta det för alltid, blir nog lite kass i magen då.. :s

Fasen också.


Kommentarer
Postat av: Melinda

Mickes syster utbildade sig till det, inte alls så dyrt! :p

2010-07-17 @ 12:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0