Orkar inte mer

Idag vart jag till läkaren, tänkte höra om hon kunde göra nåt med min rygg, typ sjukskriva mig eller bara berätta om det går över eller nåt. Först förklarade jag lite hur det gjorde ont, och hon sa att det var vanligt ryggont och att hon inte kunde sjukskriva mig för det, att det skulle vara kopplat till graviditeten. Reglerna hade visst blivit hårdare. Sen skulle hon ändå kolla lite, så att hon kunde motivera i sina papper och då klämde hon lite och vred mina ben lite, vilket gjorde ÄCKLIGT ont! "Ja, du har foglossning". Jaha? Alla symtom jag läser om foglossning, saknar jag, men tydligen vart det så ändå. Hon sa att det kan yttra sig som ryggont också.
I vilket fall som helst så sjukskrev hon mig 50% i tre veckor, så får jag se vad som händer sen. Hon var utländska och pratade tyst och otydligt så jag uppfattade inte riktigt vad hon sa, trots att jag sa "Va?". Tyckte jag uppfattade barnmorska, sjukgymnast och bälte i alla fall.
Får se vad som händer sen. Men det är skönt att det inte är spöksmärta i alla fall, att det inte är som jag inbillar mig. Dock sa hon att det inte kommer bli bättre, snarare tvärtom. Yey....

Och denna värmen tar livet av mig. Jag vet att man inte "får" klaga, men det skiter jag blankt i! Jag håller på att smälta bort, inga kläder är tillräckligt svala och hälften passar inte längre eller sitter för tajt. Och mitt i all denna värmen, i den 35-gradiga värmen i mamma och pappas trädgård, ligger Milton mitt i solen och är allmänt.. varm? Knäppa hund.
Jag orkar inte med mer värme nu. Om det i alla fall kunde bli lite åska så att man åtmindstone kunde andas obehindrat, så hade nog inte värmen varit så hemsk. Men nu vill jag bara hem och duscha och gömma mig för värmen :s

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0