Tidsfördriv

Suck alltså. Natten till igår sov jag så fruktansvärt dåligt. Låg och kollade på serier och ögonen gick i kors vid 02, så jag gick och la mig. Låg och vred och vände på mig, i vad jag trodde var typ 15 minuter. Kollar på klockan som visar 03:30. Jag går upp och öppnar/stänger dörren och fläkten, kanske är det för varmt, för kallt, för ljust eller för mörkt.. Nästa gång jag kollar på klockan visar den 06:38. Kan ni fatta att jag ännu inte somnat?! Klockan 08 ringer hjärtat, då har bilen gått sönder utanför Göteborg. Efter mycket om och men så kunde hans pappa köra och hämta dom. Jag hade nog kört av vägen.
Tänkte jag skulle försöka sova några timmar till efter det, men somnade inte förrän 11. Vaknade sen 13:30 och tänkte att jag får nog ta och gå upp.

Igår stod tvätt på schemat. Jag sorterade tvätten lite försiktigt i lägenheten, så jag inte skulle behöva bära på så mycket åt gången och på det sättet spara min rygg lite. Tji fick jag, för mot kvällen efter att ha legat i soffan, kom jag knappt upp. Kom jag upp så högg det jävlar i det i både rygg och ben för varje steg jag tog. Vilka problem alltså.

Idag är måndag och dags för nya tag. Eftersom vår lilla diesel-Peugeot gick sönder, så får vi nu låna en bil. En större och mer bekväm bil. Ska besikta min Audi också och sen ta och köra den istället. Jobbigt att de drar så mycket bara. Lille dieseln drog typ 0,7l/milen stadskörning. Det är en aning billigare i längden än 1,2/1,3l/milen :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0