4 månader

Att räkna hur långt gången man är, måste vara så enkelt och självklart för alla utom mig. Jag blir så himla förvirrad hela tiden. Men nu har jag nog fått det något sånär rätt; det har gått ungefär 4 månader på torsdag, vilket betyder att det är fem kvar. Men på torsdag har dock halva tiden gått, veckomässigt räknat. Det har gått jävligt fort, och nu tror jag det återstår en enorm väntan och tiden kommer förmodligen gå galet långsamt. Jag har dock att göra under tiden, med bebissaker. Men jag vill inte riktigt "sätta igång" förrän efter torsdag. Det blir som något slags klartecken. Fast jag kunde inte hålla mig från att köpa en vagn. En bastant jävel som ändå knappt väger något, med svängbara framhjul och ligg- och sittdel. Det var ett riktigt klipp. Och det kommer det att vara om det inte kostar mer att byta däck på den, än vad själva vagnen kostade. Men slår man ut det på 2-3 år så blir det nog rätt bra ändå.

Och lilla söta hunden har åkt hem igen :( Polisen ringde mig vid lunch och sa att de hade fått in en anmälan igår (alltså FYRA dagar senare) och hunden stämde in på beskrivningen. Det var med lite sorg i hjärtat jag lämnade min nyfunna vän. Fast värre var det nog för hjärtat, han blev så ledsen! :( Fick dåligt samvete för att han inte hann säga hejdå. Men det var bra att hunden kom hem igen, även om det tog fyra dagar för ägarna att ringa och anmäla honom försvunnen. Jag hade för fan ringt direkt!

Imorgon är det då även måndag. Första jobbdagen på veckan. Pratade med min chef tidigare idag, och hon sa att jag skulle jobba imorgon. Hon sa även (plus att jag bad henne) att hon skulle maila mig infot om tider, adresser och sådär, och det sa hon att hon skulle göra. Nu är min klocka 23:37 vilket betyder att chefen sover och jag har fortfarande inte fått något mail om vart eller när jag ska jobba imorgon. Alltså, vad fan är det för något jävla system?! Förväntas det av mig att stiga upp tidigare och stressa med att få igång och dator och kolla min mail? Jag går i normala fall upp 15-20 minuter innan jag ska iväg då jag är så sjukt morgontrött, och det handlar om viktiga sovminuter för mig. Glöm det att jag ska gå upp tidigare bara för att folk inte kan ta sitt ansvar och göra vad som är sagt. En hel dag har hon haft på sig. Hur fan ska jag veta?
Bara några månader till..

Nu tänkte jag sätta igång Satc-filmen. Eller om man kanske skulle kika på lite Greys.. hm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0