Jag har fått ett barn

Den där lille hunden jag hittade igår är fortfarande hos mig. Ringde polisen tidigare idag och frågade om de hade fått in någon anmälan, men icke. Polismannen tyckte att jag skulle återkomma på söndag eller måndag. Lade som sagt ut en annons på blocket, och folk är så jävla fula. Så fort de ser "chihuahua" så ser man dollartecken i deras ögon. Jag fick ett mail från en kille vars brors dotter hade varit ute med hunden, och den hade sprungit bort. Sen fick jag ett mail från en tjej vars systers dotter hade varit ute med hunden, och den hade sprungit bort. Trots dessa två "bortsprungna" hundar i Skåne, hade polisen ändå inte fått in någon anmälan. Sen visade sig att den ena bara kunde beskriva hundens personlighet och inte utseende och ingen av dom träffade rätt på halsbandet. Alltså, vad fan finns det för folk egentligen?
Det som gör mig mest ledsen är att ingen verkar sakna honom.. han är så liten och så jävla snäll, söt och lugn. Han fattade tycke för mig direkt när jag gick ur bilen, och tokskäller efter mig så fort jag går ifrån honom. Jag hinner inte ens komma till ett annat rum innan han är helt förtvivlad. Jag tyckte Milton var klängig och mammig, men den här plutten är nog aningen värre. Han ska ligga i knäet konstant, vilket han gör just nu, snarkandes för fulla muggar.

Imorgon är det fredag och det var meningen att vi skulle åka till Köpenhamn och äta lite KFC, men som det ser ut nu får det hämtas hem till mig istället. Det går inte att lämna hunden.

Och jag är förbannat sugen på att åka till Egypten. Det hade varit så gott med sol, att få titta på pyramider och rida kameler.
Hm, och appro på kameler så vart jag och tittade på Satc idag, och jag vart himla besviken :s Jag hade verkligen förväntat mig mer, men fick istället en film utan handling. Eller liiiite handling fanns det, verkligen lite. Får ta och kika på ettan igen, för att få jämna ut det, haha.

Idag börjar vecka 19. Det är helt sjukt vad tiden går fort alltså. Nästa torsdag är det dags för ultraljud, hoho. Så spännande :o Känner ingenting, inget illamående eller nånting. Bara ryggont när jag varit igång ordentligt, vet inte om det är foglossning eller nåt annat skit. Och halsbränna, men det kommer bara när jag är hungrig. Så all in all är det problemfritt :)

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0