Rätt så jävla jobbigt

Igår var det dags för en diabeteskoll. 08.00 skulle jag vara där, på fastande mage. Gissa om jag var trött! Barnmorskan var snäll och klämde i lite citron i sockerlösningen, och sen fick jag dricka det. Smakade inte så hemskt faktiskt. Lite kolsyra på det så hade det nog varit riktigt gott. Fast det söta fick det dock att klibba i munnen ändå. Två glas sockerlösning slank ner i min 12 timmars tomma mage. Sen skulle jag sitta och vänta där i två timmar. Efter knappt en timme började jag känna mig yr och svimfärdig, förbannat hungrig och jättetrött. Blev alldeles kallsvettig och kände hur min mage började klydda. Fick ta och kila in på toan illa kvicks och där tömdes min tomma mage. Fick tvätta ansiktet med kallt vatten för att det jävliga skulle försvinna. Satte mig och väntade igen men det tog inte mer än 20-30 minuter innan det var dags igen. Det kändes verkligen som att jag skulle svimma, så himla läskigt. Efter andra rundan lyckades jag ta mig en snabb powernap och sen var det dags för stick i fingret. Ingen diabetes, än sålänge. Tack och lov! Hoppas att man slipper det. Ska göra ett test igen senare.

Idag var det en lätt dag på jobb. Eller ja, lägenheten var lättstädad och jag gjorde i princip allt utom köket på 3½ timme, sen kom S och hjälpte mig med det sista. Skönt att komma hem tidigt, tänkte jag. Kommer hem till en lägenhet utan golv, då det är dags för nytt golv denna gången. Gick och la mig lite i sängen och vilade eftersom jag var så grymt trött, och när jag ska gå upp efter 10 minuter så gick det inte! Fattar ni?! Det har varit problematiskt att vända sig om nätterna, och även att gå upp, men idag tog priset. Jag fick verkligen rulla ur sängen, och sen kunde jag inte stå upprätt för att det högg som knivar i ryggslutet och ner i benen. Fick gå som Ringaren i Notre Dame innan jag kunde krypa tillbaka till sängen. Den är skön den ♥ Sen fick hjärtat vackert dra mig upp ur sängen. Fan vilket skit, det gör verkligen så jäääävla ont!!

Nu ska jag lulla vidare och göra ingenting. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0