Ultraljud

Idag vart vi på ultraljud. Nu i efterhand önskar jag att jag fick en annan barnmorska, för den vi hade var inte så himla snäll. Hon säger "Här är hjärtat" och innan jag ens vet vad jag letar efter, så har hon dragit den där ultraljuds-manicken, vidare. I början såg allt bara ut som en månlandning med usel kamerakvalitet. Hur FAN ska jag veta hur ett hjärta ser ut på ultraljud?? Sen var jag tvungen att fråga om bebisen levde, för hon sa inget annat än att hjärtat var där. Inget att det ser bra ut eller nåt sånt. Så säger hon "Ja, men visade jag inte vart hjärtat var?". Jag säger då att jo det gjorde hon men jag hann inte se, jag visste inte vad jag skulle titta på. Efter att jag svalt min irritation så försökte jag koncentrera mig än mer, och då gick det lättare att se! Den har två armar och två ben i alla fall, allt såg bra ut. Hjärtat (som jag såg andra gången) slog så galet fort. Och ansiktet, hihi. Två jättestora ögon, något som skulle vara näsan, och så med munnen öppen. Det såg gulligt ut faktiskt :) Dock så låg den upp och ner, så hon kunde inte få till en profilbild. Jag vet inte ens på vilket håll i magen den låg, så jag vet inte hur upp och ner är, men jag fick med mig en bild i alla fall, och på den ser man huvudet och ryggraden och lite revben. Och något som kanske är magsäcken eller nåt? Hon gick i alla fall inte igenom detaljer på kortet. Jävla tant. Tycker man kunde varit lite mer professionell när man vet att det är första barnet som folk ska ha. Det är inte som att man går och tittar på folks ultraljud varje dag.
Hon kom även fram till att BF är 11 november istället för 17e, så nu har jag en vecka mindre att vänta på :) Nu är jag istället i vecka 20, dvs 19 veckor och 5 dagar. Eller 6 dagar blir det nu efter 24.00. Halva tiden kvar, tjoho!
Nästa ultraljud är dock inte förrän i vecka 35 (!) och nästa barnmorskebesök är inte förrän 12 augusti. Lite tråkigt att behöva vänta så länge mellan gångerna, men man ska väl vara glad att allt är som det ska och man är frisk. Det är ju därför :)

Nu behöver jag sova, är alldeles för trött :s
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va spännade det är Andrea, jag är så glad för din skull.kram

2010-06-24 @ 21:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0