Upphittad hund

Ida när jag körde hem från jobb vid 12.20-tiden så mötte jag en bil och efter bilen sprang en hund. Först förstod jag inte riktigt vad jag såg, men per automatik stannade jag och satte på varningsblinkers. Såg inte hunden nånstans men kallade ändå på hunden som dök upp bakom min bil. Fick lyfta upp en sprattlande hund och in i bilen snabbt som attans så att den inte skulle hinna försvinna igen. Ringde polisen som inte kunde göra mycket, de hade inte fått in någon anmälan. Nu ligger mina kontaktuppgifter hos polisen i alla fall, om ägarna skulle ringa och anmäla hunden försvunnen. Har lagt in en annons på hittadjur.se och på blocket.
Det är en liten svart blandrashund, med knorrsvans. Vitt på tassarna och på under hakan och mer vitt på bröstkorgen. Han är antingen kastrerad eller så har kulorna inte trillat ner, för jag hittar inga. Han har ett litet underbett. Ser ut som en större typ av chihuahua fast utan de där stora ögonen. Sen verkar det som att han har fem tår på båda baktassarna :o

Om någon vet något om en försvunnen svart liten blandras så hör av er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0