Drömmar är livsnödvändigt

Ibland är det bra att kunna drömma sig bort. För mig är det helt jävla nödvändigt att kunna drömma sig bort från verkligheten. Ta en mental semester. Det räcker med någon timme varje dag, bara för att koppla av allt som hänger på axlarna, och nollställa sig. Eller bara hinna med att andas lite.

Annars då.. tydligen var det final eller något i melodifestivalen idag. Tror inte jag har kollat på det skitet sen jag var liten. Då var det alltid tacos som gällde och det var så mysigt att sitta och titta, hela familjen. Efter ett par år så blev bidragen bara pinsamt dåliga, och jag tyckte det var bäst att inte sponsra det längre, med mitt tittande. Haha, inte för att det är värt så mycket med en tittare mer eller mindre, men jag slipper i alla fall bli irriterad över hur dåligt det har blivit. Om jag inte minns helt fel så var det schlager från början. Då var det helt okej låtar, såna man blev lite extra glad över när de spelades på dansgolvet, för de var annorlunda än "vanlig" musik och alla kände till låtarna. Idag kan jag fan inte skilja på vilken av killarna som är från Idol eller melodifestivalen eller nåt. Alla låter likadant, men ingen låter schlager. BU!

Okej.. Lite läsning nu innan det är dags att sova kanske. Upploppet imorgon -  ska skicka in hemtentan senast 24.00 och jag har lite kvar att göra. Så som det alltid är. Fast jag jobbar bäst under press.
Arh, och om bara mina planer ville gå i lås. Det hade varit bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0