Älskade underbaring

När Elias är hungrig har man ungefär en sekund på sig att kasta fram tutten och sätta på amningsnappen och ge honom mat, innan han sätter igång att skrika. Han är så jävla söt när han skriker, men man blir lätt stressad. När man sen tar upp honom i famnen så börjar han leta, samtidigt som han suger i luften. Han är så jävla söt!

Tidigare ikväll blev det ett bad också. Han kräker så himla mycket så han hade egentligen behövt bada varje dag, men han blir så himla torr. Idag gick det bra att bada i alla fall. Häromdagen hade jag honom i badkaret med en såndär badstol men det var verkligen ingen höjdare. Då skrek han jävlar i det. Tillbaka till vasken idag i alla fall och det var okej :o

Förstår ni hur jobbigt det är att vara dålig i magen, samtidigt som man ammar? Jag känner hur det börjar köra i magen nu, och då är det illa. Inte så kul att springa på skithuset med en bebis på armen :s Speciellt är det inte särskilt praktiskt.

Funderar lite på att möblera om så att jag kan ha Elias i sin säng, bredvid mig. Som det är nu, hade sängen blockerat garderoberna. Jag sover så himla oroligt, är helt rädd att jag ska mosa honom, eller att han bökar så han kommer för nära så han inte kan andas pga mig eller mitt täcke eller vad som. Så som hans säng står nu så måste jag resa mig för att titta till honom, och det blir ett antal gånger per natt. Är så jävla rädd att han ska sluta andas :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0