Back home

Igårkväll kom mitt hjärta hem igen, efter 1½ vecka i Italien. Det var så skönt att se honom igen. Han var helt lyrisk över landet, hur snälla och hjälpsamma alla var, trots att de inte ens pratade engelska. Nu tjatar han på mig att vi ska flytta dit, haha.
Äntligen har jag honom bredvid mig igen, varje gång jag vaknar på natten finns han där, så som det ska vara. Äntligen kan jag ligga och sniffa på honom igen, jag har något att krama och någon som får mig att skratta. Om man bor tillsammans, kan jag verkligen inte se poängen med att åka ifrån varandra några dagar "bara för att". Det funkar absolut inte för mig, varenda jävla dag är en pina.

Elias sov lite bättre inatt tyckte jag. Eller så var det jag som sov bättre då jag sket i att ställa allt vad klockor heter, så det inte ligger som ett stressmoment i bakhuvudet att jag måste sova NU för nu är det bara 2½ timme kvar, osv. Jag tror ändå inte att det gick mer än 3 timmar mellan målen, men det kvittar. Hjärtat var hemma själv med Elias igårkväll, jag hade både ammat honom och gett ersättning så jag trodde det skulle vara lugna puckar. Hjärtat skulle sova lite, tänkte han. Det tar inte mer än en halvtimme innan han ringer och man hör hur junior skriker som en stucken gris. Hjärtat är helt förtvivlad, "Han bara skriker, han spottar ut nappen hela tiden och vill inte bli tyst. Jag tror han är hungrig." Han hade provat allt för att få lillen att bli tyst igen, men icke. Hjärtat fick blanda ihop 65ml ersättning och det verkade funka. Han ringde 10 minuter senare och sa "Jag klarar mig inte utan dig, jag vet inte vad jag ska göra med honom och du kan allt." Haha, det lät så roligt ♥
När jag sen kom hem var lilleman fortfarande vaken och låg och kollade läget, han somnade igen och vaknade vid 03 tror jag, så det kan ju ha blivit 4 timmar utan mat förutom den lilla blandningen från hjärtat, som han tydligen spydde upp igen :s

På onsdag är det öppen mottagning på bvc, och eftersom jag inte har tid till nästa kontroll förrän 7e och 8e december, så tänkte jag kila dit och kolla om/hur mycket Elias har gått upp i vikt. Mest för att jag ska slippa oroa mig i 2½ vecka till, att han inte går upp tillräckligt. Nu är det dock fri tillgång till mat som gäller. Nu klockan 16 är det egentligen matdags igen, men han vaknade för en halvtimme sen och skrek och ville inte bli tyst. Jag började amma honom och han åt lite. Det tog nog inte mer än 5-10 minuter innan han sov, och gör så än. Han var väl mest lite snuttig, och inte speciellt hungrig egentligen.

Jaja, det var ett jävla tjatande om hans mat, jag vet :o Vänta bara tills jag sätter igång och pratar bajsblöjor. Vilka för övrigt blivit färre sen han började få ersättning också. Jag ser hur han ligger och kryster emellanåt, men inget kommer. Hoppas bara att det inte blir problem, för då skiter jag i ersättningen (hoho).

På något vänster lyckades jag få hela texten att bli kursiv och det går inte bort när jag klickar på I:et där uppe- Suck :s


Hayati ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0