Hjärt-lös

Idag åker mitt fina hjärta till Italien med sin bror, för att köpa hem mopeder. Det är en bra investering, men jag kommer vara hjärt-lös i en vecka - 10 dagar. Det känns jobbigt faktiskt, som mest har det varit två dagar, och bara det var sjukt jobbigt. Vem ska nu få mig att skratta under tiden? Vem ska jag ligga och sniffa på under natten? Vem ska jag krama? Men man får väl se det från den ljusa sidan - tiden går väl rätt så fort ändå, det är inte som att jag inte har att göra. Lilleman kräver sin tid, och jag får hjälpa andra lillebroren med affären. Det kommer bli en del promenader i alla fall. Hoppas bara att det är uppehåll.

Inatt var en bra natt faktiskt. Inte så mycket skrik, men det kanske var för att jag för en gångs skull var snabb med att kasta fram maten. Kom på att det är smidigare att byta blöja efter maten, då han oftast bajsar när han äter eller precis efter. Då slipper det gå tid till blöjbyte före maten, när han bara är hungrig och skriker högre och högre och inte vill ligga still. Väntar en halvtimme efter maten så han slipper kräka, och hinner bajsa klart så jag slipper få det på mig, sen kan han sova gott.
Jag vaknade för mat vid 06 och var ovanligt pigg. Sen ville han inte somna om förrän strax efter 07, vet inte om det var hickan som störe honom, men han låg och kollade läget med sina stora ögon. Sen vaknade han fan inte förrän 11.45 och då hade jag såklart hunnit somna för länge sen :p

Idag måste jag ta mig till apoteket och köpa blöjor. Tänkte även köpa lite strumpor från Kappahl, deras bebisstrumpor ser ut att vara i bättre storlek än HM's små bebisstrumpor som kan gå upp över hela benet på honom.

Kanske skulle ta och göra min iordning medans han sover.. igår fick jag duscha och tvätta håret i omgångar. Men, tiden går i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: ♥ L A I L A ♥

Du verkar vara en sån fin person :)

2010-11-10 @ 16:37:25
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0