Idag är det fan kallt

Jag frös som en tok inatt, men stänger man fönstret så går det inte att andas här :s Vaknade av att det var alldeles blött på filten jag och Elias har under oss, och hela hans pyjamas var våt. "Fan också, la jag inte lilla snorren neråt när jag bytte blöjan?", man blir ju lagom förvirrad. Öppnar hans pyjamas och ska byta den plus blöjan, och då är blöjan av! Där ligger han helt naken i pyjamasen och ser helt nöjd ut, möjligtvis lite störd på att pyjamasen var våt. Jag fattar inte hur den gick av. Jag är alltid noga med att blöjan sitter som den ska, och blir nästan lite småtokig om den inte sitter perfekt. Kanske har han rört sig lite extra, kanske har en liten bit av kardborren fastnat i pyjamasen och öppnats. Han hade tack och lov inte bajsat, och det är ovanligt - bajsmaskin som han är :o

När vi vaknat för dagen kastade jag pyjamasen och lite kräkiga tvättlappar i vasken, bytte på lillen och klädde på honom för att vistas utomhus, slängde på mig lite kläder och begav oss ut med Milton. Hittade en rastgård igår när jag promenerade till hjärtats familj, så han fick springa där lite. Han kan/vill dock inte leka själv, om man inte har en boll med, så han fick lunka omkring i godan ro istället. Tog en liten omväg hem så att han i alla fall kunde få lite motion. Hem kom vi och mina ben var alldeles röda av kylan! Det är nog fan dags för ett lager strumpbyxor under jeansen nu :o

Klockan är snart 15 och jag har ännu inte ätit. Det börjar suga ordentligt i magen nu :s Lilleman har ätit hur länge som helst, kräkt upp en mängd med mat som inte fick plats i magen, och vill ändå äta mer! Vad fan är det? Det får ju inte plats mer :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0