Kryddlös

Tack vare mamma har jag blivit helt beroende av Aromat-krydda. Det är den enda krydda jag behöver för att vara nöjd, och nu är den slut. Hur ska jag kunna äta popcorn utan den? Hur ska jag kunna äta pommes utan den? Hur ska jag kunna äta någon mat över huvud taget, utan den? Jösses vilket i-landsproblem alltså, men för mig är det verkligen ett jätteproblem för jag är superhungrig :(

Milton håller verkligen på att driva mig till vansinne. Jag vet inte om det är jag som ändrats sen Elias kom, eller om det är Milton. Förmodligen är det båda. Han har alltid varit rädd för allting, och verkligen avskytt när man skriker. Det kvittar om man skriker på honom eller bara pratar högt, han går och gömmer sig oavsett. Katter, påsar, kvistar som rör sig oväntat - allt är en fara. Men nu är det värre. När jag säger åt honom att gå och lägga sig i korgen, gör jag det snällt. När han känner för att lyssna, går han dit med sänkta öron och ser helt ledsen/rädd ut, trots att det inte finns något negativt förknippat med korgen. Det ser ut som att man skrikit på honom. När han inte känner för att lyssna, och man sagt till honom 5 gånger redan, och han bara står och tittar på en som att man var dum i huvudet, så säger man med sträng röst, och får samma reaktion. Som att jag står och skriker på honom. Han springer runt fötterna på mig, gärna mellan benen. Går jag nånstans och stannar upp, så stannar han precis bakom mig och jag märker det inte förrän jag antingen trampar på honom eller råkar sparka till honom :s Jag får hoppas att det går över snart :o

Nu ska jag återgå till att fundera över vad som är godast att äta utan krydda. Det är så jävla äckligt att äta smaklös mat. Usch.

Kommentarer
Postat av: Melinda

Klart att korgen blir negativ om du säger åt honom att lägga sig där om han inte vill, det betyder ju att han inte får vara med. Det blir ju negativt :p det är bara kul om man går dit självmant :) du vill väl inte bli ivägtvingad någonstans, hihi! Inget illa menat :D

2010-11-06 @ 09:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0