Nu får det fan snart räcka

..på riktigt alltså. Klockan 03 vaknade Elias och ville ha mat, då hade det gått två timmar sedan han ammades och fick 100ml tillägg. Tänkte att jag skulle göra lite extra, han äter väl inte allt om han inte vill. Allt slank dock ner, och för ovanlighetens skull kräktes han inte. Jag hade kanske kunnat ge honom lite till efter det men det är så jävla svårt att veta hur mycket han vill ha och om han äter bara för att. Nu vaknade han som sagt 03, och äter fortfarande. Eller igen. Jag ammade honom fram till dess att han inte verkade vilja ha mer, jag slängde sedan ihop lite ersättning och gav honom. Han såg nästan ut att somna. Låg och kikade runt lite, det tar fem minuter sen skriker han igen och vill äta. Jag är så jävla insnöad på att bröstmjölk är det absolut bästa för bebisen, annars hade jag slutat amma direkt. Jag vill ändå amma, dels pga att jag är lite insnöad och dels för att jag vill det helt enkelt. Men ska han hålla på att skrika efter mat hela tiden, så duger ju inte jag, eller hur? Även med tillägg efter amningen så vaknar han efter 2 timmar. Sen kräker han så förbannat också. Överskottet, tror man såklart, men om han två minuter senare skriker och är hungrig, så kan det ju inte finnas något överskott. ARH!! Nästa BVC-besök är läkarbesök och inte förrän 8 december :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0