Tjockis

Igår promenerade vi bort till Bvc och deras öppna mottagning. I torsdags kväll började jag trycka i Elias ersättning efter att han ammats, och det visade resultat fort. Jag tyckte redan efter ett par dagar att hans små spinkiga ben blivit lite fylligare, och när jag var hemma en snabbis hos mamma och pappa igår så sa lillasyster att han hade fått rundare kinder. På lite mindre än en vecka hade han lagt på sig ca 400gram och väger nu 3160gram. Jag är nöjd och han ser inte ut att drunkna i kläderna på samma sätt längre, även om de fortfarande är för stora.
Åkte och köpte en salva mot hans mjölkskorv eller vad det nu hette, så han blir av med det.
Satte på en storlek större blöja igårkväll, fick bli Libero för den satt bättre och stank inte lika mycket som Pampers. Vad fasen är det? Microblöjorna luktade inte, men nyfödd-blöjan luktade fan kemikalie. Lilleman har blivit så fasligt röd i rumpan de senaste dagarna, och jag kan inte för mitt liv komma på varför. Jag tvättar honom inte annorlunda, den enda förändring är blöjan. Eller ja, sen i torsdags skippade jag "färdiga" tvättlappar helt och hållet och har bara tvättat med en tvättlapp som blivit blöt med vatten och olja. Bvc-tanten sa dock att det heller inte var så bra, dels för att enbart vatten torkar ut huden, och enbart olja binder fukten och för att han ska bli fin igen så ska han vara torr, utan att vara irriterad. Aja, jag får väl försöka lufta honom så gott det går, och se till att han är torr innan salva och blöja åker på.
Vi får hålla oss till microblöjorna ett litet tag till, då Liberoblöjan hade flyttat på sig en del när Elias sov, och på så sätt släppt ut saker som skulle vara I blöjan.

Nu ska jag pilla bort skorvet i pannan på honom och hoppas att salvan hjälpte. Ska försöka hinna med en dusch också :s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0