2 veckor

Idag fyller lilleman 2 veckor. Redan :o Det känns som att han kom igår, men det känns samtidigt som att han funnits här hur länge som helst. Nu har han ju vuxit till sig lite mer, och blivit lite starkare så han sover inte konstant. Han vaknar för mat och äter som en häst, sen är han vaken en liten stund. Ligger och tittar sig omkring, och myser. När han sen har somnat i min famn, ska jag lägga ner honom antingen i hans säng eller bredvid mig, men det vill han inte veta av och börjar protestera. Visst att jag är mjuk och säkert mysig att sova på, haha, men mina armar somnar av att hållas i samma position hela tiden :s

Sen nojar jag något förbannat över att han ska sluta andas, så jävla jobbigt. Det är värst när han precis ätit, även om jag haft honom hos mig en stund, och ska lägga ner honom.. inbillar mig att han ska kräkas och sen kvävas av det. Hade ju varit trevligt om man kunde slappna av lite också :s Men något ryggläge blir det i alla fall inte.

På måndag ska vi tillbaka till Neo och kolla så han har gått upp i vikt som han ska, och sådär. Sen ringde dom från bvc och sa att dom brukar erbjuda hembesök första gången så det kommer en kvinna och en studerande på fredagen, för att kolla lilleman och väga honom igen. Sen måste jag hitta en bra (eller rätt?) gångväg till Lindängen så jag kan promenera dit utan att ta för stora omvägar. Det är trots allt inte så himla långt bort och att ta bilen dit är ju bara fett onödigt.

Nu är det snart matdags för Elias igen, och kanske ett litet blöjbyte :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0