Återbesök och utskrivning

Det har varit helt galet skönt att få sova i sin egen säng inatt. Det går inte ens att beskriva med ord. Jag råkade till och med sova lite för länge inatt så det gick 4 istället för 3 timmar innan lilleman fick mat. Dock sa dom att man kan dra ut nattmålen till var fjärde timme istället för var tredje, så det var inte hela världen.
Har dock nojat som en tok om att han skulle gått ner i vikt istället, eller att nåt annat var fel, så att vi skulle behöva komma tillbaka och stanna ännu längre. Det visade sig att han gått upp 30gram sen igår, och nu ligger på sin födelsevikt 2010g igen, heja lillen! Han hade blivit liite gulare igen, men än sålänge var det ingen fara. Läkaren sa att det brukar gå upp och ner lite, men att jag inte behövde oroa mig då han får i sig tillräckligt med mat. Man har sagt till mig innan att jag inte behöver oroa mig, och då plockade dom ut lilleman 5 veckor för tidigt med akut snitt, så jag vet inte om deras ord är att lita på alla gånger :s

Han sover så himla snällt, säger inte ett knyst. Han ger små ljud ifrån sig ibland och grimaserar lite. Vet inte om han försöker klämma ut lite saker i blöjan eller vad det är, men han är inte jobbig. Än, i alla fall. Vaknar nästan prick på timmen när han ska ha mat, han har bara försökt kissa ner mig en gång men då hann jag precis lägga blöjan över igen, så jag klarade mig. Och sängen också, haha. Jag ska försöka se till att hjärtat meckar ihop ett skötbord. Det är fan ohållbart att byta på sängen, min rygg håller på att ta livet av mig. Det jag tänkte mig är bara en simpel träskiva med tre kanter och "spärrar" på undersidan som man kan lägga på hans säng. Då är det i lite bättre höjd och kostar inte så förfärligt. Samma typ av skötbord såg jag på blocket för 500:- och jag undrar varför? Då hade det ändå kostat 1200:- nytt. Helt insane.

Jag fick mig ett par timmars sömn tidigare ikväll, och första målet mat intogs vid 19. Fattar inte vart min aptit är? Det är så jävla äckligt att äta :s
Oh, och jag ställde mig på vågen idag! 10kg har försvunnit på 12 dagar utan att jag ens har ansträngt mig. Jag hoppas verkligen att jag blir av med resterande kilon också, det var fan jobbigt för psyket med all den extra lasten :s

Nu ska jag kika på lite mer av Two and a half men, sen ska pärlan få lite mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0