Badat

Idag fick lilleman ta sig ett bad. Det har varit lite väl mycket kräkningar de senaste dagarna, och först idag fick jag lite tid över till att stoppa pärlan i lite vatten. Haha, han gillar det verkligen inte, men det kanske är en vanesak? När jag doppade honom blev ögonen jättestora av förvåning/chock, och två sekunder senare kom gapskriket. Ojoj så ledsen han blev. Han hade dock ett par starka sekunder då han nästan såg ut att njuta lite, men de försvann snabbt. Fick ta och olja in honom efteråt, för när han badade på sjukhuset så blev han så galet torr :s Plus att jag tyckte han såg torr ut även innan badet, så jag får hoppas att oljan hjälper lite.
Det var matdags efter badet och sen dess har han sovit gott. Det är snart dags för mat igen, men jag vet inte om han är för trött.. i så fall kan det vänta en timme till, det skulle tydligen inte vara hela världen. Han vaknar väl när han känner att det är för tomt i magen.

Imorgon måste jag till banken och lösa in en utbetalning från Fk, och så måste jag ta mig till apoteket. Jag tänkte att jag skulle införskaffa en pump och en eller två flaskor, så att jag kan ge honom mat i flaska om vi är ute när det är matdags. Jag är inte alls bekväm med att flasha mig så mycket inför folk. Jag blir bara stressad när han vaknar och är hungrig och så ska man börja böka med att hitta plats, få av kläder, på med plastsaken från helvete, torka mjölk som läcker, gömma tuttarna från omvärlden, torka eventuellt kräk osv osv. Jag känner redan hur jag kan slappna av mer om jag har en flaska med mig. Sen finns det ju alltid en risk att det inte funkar, men då har jag i alla fall provat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0