Hur når man fram till folk?

Hur får man dom att förstå? Det kvittar liksom hur mycket man tjatar, hur man än vrider och vänder på orden - inget går fram. Eller inget fastnar, i alla fall. Så jävla irriterande.

Natten bjöd inte på överdrivet mycket sömn. Vet inte om det var hans mage som spökade, eller vad. Han somnade och jag somnade, och när det gått några minuter vaknar han till och gnäller och är frustrerad och börjar skrika. Det går över rätt fort när han märker att han inte är själv, men hans ansikte tog en röd nyans flertalet gånger. Sen verkar han komma på att han fortfarande är hungrig, när jag lägger ner honom. Emellanåt äter han så fort och intensivt i 10 minuter, sen somnar han. Då försöker jag få liv i honom igen, försöker rapa honom och allt men han toksover. När jag sen lägger ner honom så gnyr han lite, sover fem minuter eller så, vaknar och vill ha mat. Hur fasen ska jag få honom att äta sig mätt på en gång och inte 20ggr på en timme? Det är inte så varje mål, ibland äter han längre.
Till och med hjärtat undrade när han vaknade, vad det var med lilleman idag då han hade gråtit "hela tiden". Han är dock fortfarande inte jobbig, han skriker knappt och vilka ljud han än ger ifrån sig, så tystnar han när han får ligga i famnen.
Nu ligger han för ovanlighetens skull i sin säng och sover, och gnyr lite då och då. Har tvättat lite kräk-kläder och tagit mig en dusch då jag själv luktade bebis-spya :s En snabb tupplur innan nästa mål kanske? :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0