Jag hatar att amma..

..med amningsnapp. Den lilla plastsaken från helvetet kan fan i mig åka tillbaka dit den hör hemma. Hela proceduren med att ge barnet mat blir sjutusen gånger värre med denna vidriga lilla sak. Du måste alltid ha vatten nära till hands så du kan blötlägga den för bättre fäste. Detta spelar dock ingen roll, för när bebisen så mycket som tittar på den, så trillar den av. Sen kvittar det vilka helvetes kval du gått igenom för att få på fanskapet - den lossnar oavsett. Lägg till en hungrig och frustrerad bebis som börjar skrika utav fan eftersom du har lurat honom ett antal gånger redan, att det är matdags, men får lägga undan honom flertalet gånger för att sätta tillbaka skiten. Tyvärr är han fortfarande för liten för att kunna ta tutten själv, så för att han inte ska svälta så måste jag ha den. Oh, och eftersom den inte fäster ordentligt vad jag än gör, så rinner det ut mjölk på undersidan, så att man blir så härligt fräsch och kladdig.

Medans jag ändå håller på att spy galla, kan jag passa på att dra med kärringen som sa att Lindex hade bra amningsbh. Jag, min nolla, åkte ju och köpte en där, för man litar ju på folk. Tydligen måste man dock ha enorma tuttar för att deras konstruktion ska funka. Jag köpte en bh med vadderade kupor för att jag skulle slippa frysa om mjölkpaketen, haha :p Men den skiten går ju inte att vika ner, så lilleman får en kupa i huvudet när han ska äta. Eller så åker den tillbaka och hamnar fel, så att han inte får ett ordentligt tag om plastsaken från helvetet. Hade jag nu haft enorma tuttar så hade de ju tryckt ner kupan och på så sätt hållt den borta. Nu får jag istället försöka vika fast den under "linningen" typ, och även det tar tid.

Jag gnäller på detta medans andra har värre, riktiga problem med att få sin amning att funka, och ändå är detta tillräckligt för att jag snart ska skita i det. Jag sitter och blir förbannad varje gång, vilket är ofta eftersom han vaknar ungefär varannan timme och vill äta. Det är väl meningen att man ska försöka vara lugn och harmonisk vid mattillfällena?
Däremot känns det som att det bästa för min lille prins är att få bli ammad, så om jag skulle sluta med det hade jag känt mig som världens misslyckande :s

Fan vilket skit.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha.. Den nappen hjälpte mig amma. Utan den hade det aldrig funkat! Viste inte ens om att man skulle blöta den:) jag bara satte på den och så amma jag. Fast nu Ammar jag inte mer. Rasa i vikt, mår bättre så här. Såg nyss att du också har blogg. Viste inte det. Men det kom upp när man klicka på ditt namn. Ska börja följa dig. Kram

2010-11-04 @ 01:31:59
URL: http://emzlucifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0