Lilleman fortfarande liten

Men han växer i alla fall enligt sin kurva. Idag låg han på -18% tillväxthämnad jämfört med -22% för två veckor sen. Dock så blev värdet i navelsträngen lite sämre vid något tillfälle så de ville att jag skulle komma in och kolla imorgon också. Om det var Lilleman som bråkade med den eller om det är problem, återstår att se. Det är i alla fall en envis bebis, det går att konstatera nu. Han vill INTE vakna när man puttar på honom, han ska inte samarbeta för fem öre och ligga modell i bara fem sekunder. Han ligger helt fel för att få till en bra 3D-bild. Orättvist tycker jag :( Jag fick i alla fall se två ögon och en näsa :p Hans vikt uppskattades till 2050g idag och bm sa att om han växer i samma fart så får jag ut en liten klump på ca 2800g. Helt acceptabelt. Har hela tiden oroat mig över hur fan han ska få plats, och att hela nedre regionen kommer förfalla helt och hållet. Nu inbillar jag mig och hoppas, att det är lättare att få ut en liten bebis. Jag måste tänka och tro det, annars kommer jag aldrig ta mig igenom det :s Han ligger fortfarande på tvären (såklart, det är väl mest plats och bekvämast så) och han har ungefär två veckor på sig att lägga sig med huvudet ner, annars får de försöka vända på honom. Logiskt sett borde det ju ta längre tid för små bebisar eftersom dom har mer plats och att det då tar längre tid innan de "tvingas" in i rätt position. Nu skulle man varit och gjort kontrollerna, för nu är han vaken. Låt bli min blåsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0