Ljuset i slutet på tunneln

Jag anar ljuset i slutet på tunneln. Imorse sa personalen att jag förmodligen kunde få åka hem i mitten eller slutet på nästa vecka. Då blir det att vi åker hem med sonden så att han fortsätter få i sig mat på det sättet, och sen kommer hemsjukvårdspersonal 1-3 gånger i veckan och väger och kollar så att läget är bra. Detta är under förutsättning att han inte börjat äta alla mål själv, eller att han inte får i sig tillräckligt på det sättet. Jag diskuterar fortfarande med honom, och försöker få honom att äta mer varje gång, men han somnar alltid. Igår åt han nog från mig vid alla måltider, men jag tror han hade behövt hålla på ungefär dubbelt så länge. Men det är svårt att veta. Första gången han åt ordentligt så tyckte jag han fick i sig jättelite, men det visade sig ändå vara 15ml den gången, och då tror jag han stod på 25ml mat åt gången. Det är svårt att veta :s Men det går framåt i alla fall, och det är huvudsaken.
Imorse tog dom även nytt blodprov på honom. Han är så jäkla snäll, han säger inte ett knyst när dom sticker honom i handen. Blodvärdet var i alla fall bra, så han slipper sola mer. Innan han började sola, låg hans värde på 279 och gränsen är 280 så det var lika bra att ta fram solmattan. Idag låg värdet på 100 och det är en aning bättre :p
Plus att han idag hade gått upp ca 100g, så det håller också på att vända. Åh, om han bara kunde suga i sig lite mer mat åt gången så kanske vi kommer hem i början eller mitten på nästa vecka, jag vill verkligen inte vänta en vecka till :(

Idag fyller han förresten 1 vecka, redan :o


En dag gammal ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0