Lördag - just a few days left

Idag är jag trött. Eller jag blev det efter att jag ätit. Så jävla trött, ögonen går liksom i kors. Jag har ändå sovit lika mycket som andra nätter, tycker jag. Tror till och med att jag fick en halvtimmes extra sömn. Min lille prins har varit så duktig! Han har vaknat och ätit alla måltider helt själv. Det saknas några ml vid tillfällena, men personalen menar på att det är ingen fara, att nästa gång äter han kanske lite mindre och då får han få resten i sonden. Men det är bra, det har gått på en dag att han har börjat äta så mycket och själv. Innan var det bara vid något enstaka tillfälle och kanske hälften av vad han äter själv nu.
Andningslarmet skulle vara på till måndag morgon, vilket är snart. Morgonpersonalen som jobbade idag, jobbar med hemsjukvården också, och hon var här inne och snackade lite innan. Jag blev ändå inte klok på något, det går ju inte att få fram något när man halvsover :s I vilket fall som helst så tror och hoppas jag att jag får åka hem på tisdag. Hon kunde/ville inte säga nån dag, för det är inte hon som bestämmer och man får se hur han äter och går upp i vikt, men tummarna kan man ju hålla ändå :o

Min lilla mage har dragit ihop sig en hel del tycker jag. Dagarna precis efter snittet såg det ut som att de hade glömt kvar en bebis där inne, men det är inte så konstigt. Det var väl mest hjärtat som trodde att alla extrakilon man lagt på sig försvann i samma ögonblick bebisen kom ut, haha. Men det går på rätt håll i alla fall, mina ben har återfått sina "former" så jag har inte bara två stockar, och mina fötter är normalstora igen. Nu kan man äntligen se anklarna, tjoho! Tack vare alla kilon man kånkade runt på, så känner man sig sååå jäkla smal nu, trots att man säkert inte gått ner så himla mycket. Ska bli kul att ställa sig på vågen faktiskt. För en gångs skull :p

Tänkte att jag skulle ta mig en tupplur efter att lilleman har käkat nu om en stund. Då försvinner några timmar i alla fall :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0