Måndag

Idag är det 1 månad, 1 vecka och 1 dag kvar till Bf. Jag försöker ställa in mig på att jag kommer få vänta en vecka längre innan lilleman tittar ut, och det är bara för att det var den 17e dom kom fram till var Bf från början, då de räknar från sista mensens första dag. Sen mätte de på ultraljudet och då flyttades jag fram en vecka. Eller tillbaks? I alla fall, en vecka mindre att vänta. Vi får se, det är liksom inte så mycket man kan göra åt saken :p
Har läst nånstans att hallonbladste ska underlätta förlossningen och även nånting före/efter förlossningen (mycket koll jag har va?) och det kan ju vara värt att prova. Det sätter inte igång själva processen, utan underlättar på nåt sätt. Om inte annat så har väl te aldrig skadat någon.

Saker och ting börjar kännas annorlunda nu. När jag gick tidigare, så fick jag typ håll i magen, istället för i sidan. Det var skitjobbigt att promenera, det kändes som att hela magen höll på att lossna och jag ville bara spänna fast den. Annars har det inte känts att man haft en mage faktiskt. Nu å andra sidan, kan jag knappt röra mig. Jag vet återigen inte om det är sammandragningar, men så fort jag går lite för snabbt så börjar magen spänna sig. Böjer jag mig eller reser mig, så spänner den. Gör jag något för tungt, är det samma sak. Typ om jag dammsugar, tvättar eller diskar. Eller försöker ta mig upp ur sängen. Och sen värker det i ryggen på ett annat sätt.. innan har det bara gjort ont när jag legat och vilat och ska försöka resa eller vända mig. Nu sitter jag rakt upp och ner och så känner man hur det liksom bultar i ryggslutet. Aja, det kan återigen vara jag som inbillar mig. När man vet att tiden håller på att rinna ut, och att saker lika gärna kan sätta igång tidigare, så letar man nog efter minsta lilla känning som säkert funnits där tidigare men som man inte brytt sig om :o

Nu är måndagen snart avklarad, och tisdagen går väl rätt så snabbt den också, sen är det onsdag och dags för lite undersökningar och ultraljud igen. Hoppas att allt står bra till, och att lilleman ligger så man kan få en ordentlig bild av honom :o

Nu ska jag planera vidare, ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Zandra

jag kunde inte elr så fatta jag inte men skriv till mig i chatten på facebook när du är inne...tack så mycket

2010-10-04 @ 18:50:07
URL: http://frokenannorlundaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0