Permission

Sköterskan som jobbade förmiddag idag kom in imorse och frågade hur jag kände inför hemgång. Mitt svar var såklart att jag vill hem så fort som möjligt. Hon sa då att hon skulle prata med doktorn om det gick bra, om vi kom tillbaka imorgon för en sista kontroll och så. Tillbaka kommer hon och säger att lillen ska kollas över av en läkare innan han går hem, och den kollen visade ingenting. Allt var bra. Vi fick åka hem på "permission" men det enda det innebär är att vi ska tillbaka imorgon som sagt, och väga lilleman igen och läkaren ska kolla på honom igen, sen skrivs vi ut. Om allt är bra, men det är det säkert. Får se till att mata honom lite extra nu ikväll och inatt så han lägger på sig lite mer :)

Det är så jävla skönt att vara hemma. Jag trodde mamma och pappa hade köpt blöjor, för det bad jag dom om redan första eller andra dagen, men det hade de tydligen inte gjort. Vet inte om de sa till mig eller om de glömde, men blöjor har jag i alla fall inte. Fick med 4 stycken från sjukhuset, men hur långt räcker de med ett blöjbyte var tredje timme? :o Får ta mig ut ikväll när hjärtat jobbat färdigt och se om jag hittar några som passar. Kom precis på att det blir knepigt att få ihop mat och vila med när man kan gå ut. Aja, man lär väl sig det också :o

Nu ligger han och sover i sin säng och jag har lite att pyssla med. En hel garderob på golvet sen hjärtat sorterade kläder men glömde hur man kastar dom, plus alla kläder jag fick till lillen plus mina egna från sjukhuset. Det blir lite att göra när ens ordning störs. Men min karl klarar sig i alla fall inte utan en kvinna i sitt liv, det är nu bevisat. Hoho-

Fasen, jag är sugen på mannagrynsgröt men har ingen mjölk hemma :s

Kommentarer
Postat av: Ellinor - bf 18 november

ja vad roligt att ni fick komma hem =) måste vara riktigt tråkigt att ligga på sjukhuset hela tiden. Hoppas din lille mår bra =) kram

2010-10-18 @ 17:17:19
URL: http://missemojse.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0