Vill ha tillbaka min lägenhet

"Du måste vila, du får inte anstränga dig för mycket. Nej, städa inte, jag fixar det. Diska inte nu, då får du ont i ryggen sen." Dammet samlas i hörnen tillsammans med Miltons hår. Mattan får en ljusare ton för varje dag som går. Disken växer alldeles för fort, lika snabbt som i ett hushåll på 6 personer. Den nystädade vasken har för många tandkrämsfläckar vid dagens slut, vattenflaskorna står framme och det kalla vattnet finns alltså inte när man är som törstigast. Golvet ses som en soptunna - jag menar på något konstigt sätt försvinner ju smulorna och nötskalen av sig själv om ett par dar, det måste vara en sorts automatisk soptunna. Vasken blev helt plötsligt tom, trots att jag använt två stekjärn, fem skålar, lite bestick, en mugg och ett glas. Jag sköljde inte ens av något efter mig. Mirakel! (någonstans verkar det som att någon ligger och ojar sig, och har ont...) Amen! Jag lovar att det är mina tandkrämsfläckar som gör vasken så himla skinande ren och vit! Det står ju "whitening" på tandkrämstuben. Vi spottar lite till sen låter vi det ligga. Undrar när mina tänder ska bli lika skinande. Hm.. Suck, jag var så jäkla törstig och kallt vatten är så jävla gott! Varför har de inte fyllt och kylt sig än? Äh, om jag låter flaskan stå lite till så får den nog ben och löser det själv. (ett par timmar senare..) Se där! Jag visste att den kunde om den bara ville! Min fina lägenhet med det rosa sovrummet, alltid vita vasken, med det kalla vattnet. Synd att det bara är en tvåa, hur länge klarar man sig med det med en liten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0