Längtan

Det där går i vågor, längtan efter junior. Det som gör att jag känner att han gärna får stanna kvar i magen, är att jag inte har den blekaste aning om hur fan man är en mamma! :o Jag förväntar mig dock att det sitter i en kvinna när hon väl fått sitt barn, att bli "mammig". Att hon automatiskt vet vad hon ska göra, och hur och när. Men sen igår var det tvättdags och jag hade inte så mycket tvätt. Bestämde mig därför att tvätta juniors kläder och när jag stod där och pillade så kände jag att han gärna kunde komma där och då. Hans strumpor är så små att de knappt kunde hänga på linan i torkrummet :o Jag vill att det ska vara över så att jag slipper känna mig så tjock hela tiden. I mitt huvud tänker jag inte att det pga graviditeten utan för att man ätit för mycket choklad. Förhoppningsvis kan jag fortsätta simma med mamma när jag återhämtat mig från förlossningen. Det är ju en bra träningsform. Det är i alla fall 9 veckor kvar nu.. Två månader och en vecka :o Snart börjar föräldrautbildning också, och dit måste jag ta mig. Lär komma dit med en hel bok full av alla mina frågor. Jösses ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0