Ni kan tro att jag undrade..

..när jag ringde försäkringskassan och direkt hamnade som nummer 20 i kön. Genast trodde jag att jag kommit helt fel, för varenda jävla gång jag ringt tidigare, så har det antingen varit så mycket folk före att de helt enkelt lägger på luren efter att en dator sagt att det är många som ringer, eller så har jag hamnat som 487 i kön. Nice. Fick vänta fem minuter sen kom jag fram. Vet inte om mitt ärende gjorde mig nån nytta, men det spelar väl inte så stor roll. Kvinnan sa att hon skulle skicka iväg det till en handläggare "med en gång" och så skulle denna ringa upp mig nån dag. Ska passa på att skicka in blanketten i vilket fall som helst.

Jag har några små planer på hur jag kanske kan få in några extra kronor i månaden, men då tror jag inte att man kan ta ut föräldrapenning alla dagar i veckan, men det är å andra sidan inte hela världen för de behövs i framtiden också.

Junior börjar få ont om plats i magen nu. Hans sparkar känns mer än innan, när de bara kändes som små buffar. Nu reagerar jag med ett "Aj!" varje gång han tar i. Inte så mycket för att det gör ont, utan för att det är överraskande. Och obehagligt. Det har liksom gått 25 år utan att något har sparkat där inne, så det är en omställning. "Vänta du bara, så ska du få se på omställning."

Imorgon är det premiärdopp för mig, första gången i år, haha. Och inomhus i en varm bassäng, hoho. Jag är verkligen inte speciellt förtjust i att bada i havet. Det är knappt att det går an utomlands, och där är ändå vattnet varmt. Äckliga djur som simmar runt där, örk. I alla fall, jag hoppas på att få simmat mer än 100 meter, haha, min kondition är inte precis på topp. Men i vattnet väger man (magen) inte lika mycket och man blir ju aningen smidigare också.
På måndag är det sen dags för barnmorskan igen, och lite tvätt, på tisdag är det föräldrautbildning och onsdagen (tror jag det var?) veckan därefter är det dags att kika på junior igen. Jag hoppas som sagt att han ligger still, och ordentligt, så man kan få några bilder. Men det är en aktiv krabat där inne, så jag hoppas ändå inte på för mycket. Han sparkade barnmorskan sist och hon hittade knappt hjärtat för att han inte ville ligga still :o

Idag har jag städat toaletten och det var fasen på tiden. Diskat för andra gången idag och städat köket. Det är fan rent vad karlar skitar ner och slösar på disk helt i jävla onödan. Och skölja av tallriken, vad är det? Kul för mig att stå där och skrubba på torkad ketchup eller vad det nu är för skit som sitter.

Nu är det apelsindags och lite mer Greys. Milton ligger bredvid mig och fnyser/piper åt något i sin dröm.


När älsklings-Milton var lite mindre ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0