Snart är det över..

Allt tjafs och all smutskastning mot andra - snart är det över. Folket som representerar de olika partierna ska föreställa vuxna människor. Vuxna, utbildade och kunniga personer som säger att man ska ta hand om de unga/gamla och som sen står och kastar smuts i en annan människas ansikte bara för att de är av annan åsikt. Jag har min röst klar för mig, även om jag knappt ens är insatt i vad partierna står för. Så fort jag och hjärtat börjar diskutera politik, blir vi båda två lite sådär lagom förbannade. Och lite till. Jag vill inte ens tänka på det. En demokrati och man ska lyssna på folket, men jag undrar vart man ska gå för att få sin röst hörd. Annat än till vallokalen, för fortfarande är det en massa som de olika partierna borde ta till sig.
Jag ska fan ta och starta mitt eget parti. Man plockar lite från alla partier, de bra grejerna, och så försöker man få ihop det till nåt bra. En del av skattepengarna hade gått åt till att köpa en ö nånstans, för att sedan skeppa dit varenda en kriminell jävel. Ön ska vara så öde att de inte ens kan bygga en flotte och ta sig därifrån. Däremot kan de fiska och bygga hyddor och leva Robinsson-liv. Mer än så förtjänar de inte. När sen den klumpen är borta finns det ju mer pengar över till folket, till en bättre sjukvård och skola t.ex. Kanske inte nödvändigtvis så förbannat höga priser på allt, vilket det blir när skatten sänks och staten ändå måste få in pengar nånstans ifrån.
Nä, jag går iväg imorgon och får det överstökat. Jag har aningar om vem som kommer vinna. Sen ska jag gå i ide i fyra år och under tiden hoppas på att partierna håller på med sin kampanj längre än en månad före valet, så att totalt ointresserade kanske vaknar till liv lite, när de vet vad som händer.

Idag är jag så gräsligt trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Så har det i och för sig varit i ett par dagar nu. Igår hyrde vi Bounty Hunter med Jennifer Aniston och Gerard Butler eller vad han heter. Den var helt okej faktiskt. Det var en riktig myskväll igår. Hade jag fått bestämma hade det varit så varje dag, men då tröttnar man väl. Ikväll är jag dock helt ensam, vilket är skönt det också. Även om det känns som att halva jag är nån annanstans :o

Snart blir det till att sova i alla fall, det ska bli skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0