Städmani

Jag vet inte vad det är som flugit i mig, men nåt konstigt är det. Om man frågar mina kära föräldrar om jag var ordningssam och städade rummet ofta, så skrattar nog båda två rätt så gott. Jag hade mitt organiserade kaos. Och en jäkla massa dammråttor :s Städa har helt enkelt alltid varit så himla tråkigt. För mycket skit och ingenstans att göra av det.
Nu är det dock andra bullar som gäller. Vi kommer att bo trångt med junior den första tiden, och jag har stressat som fasen över hur vi ska få plats. Jag plockar och pysslar och donar och idag ser rummet mycket större och rymligare ut. Jag vill fortfarande ställa ut min byrå i hallen (även om jag nu när jag var där ute och planerade, inte kan se vart fasen vagnen i så fall ska stå..) men idag sa hjärtat att det finns plats vid fotänden av sängen. att ha juniors säng. Så att jag kunde komma närmre honom, och mysa lite mer. Hur mitt kära lilla hjärta har tänkt att jag ska sova i så fall, vet jag inte. Men han var med och planerade i alla fall, haha :o

Jag har länge och väl svurit över, och förbannat min påslösa dammsugare. Det måste varit en blond jävla brud som kom på den uppfinningen, förmodligen för dum för att veta hur man byter dammsugarpåse. I alla fall.. vi ska köpa en ny dammsugare och jag tjatar och tjatar men inget händer. Dammråttorna i hörnen blir större och större och Miltons hår sprider sig som en ljus och tunn matta. Ikväll fick jag nog. Efter ett mindre slagsmål och massa svärande, så lyckades jag dammsuga upp mer än 5 hundhår. Det var en kamp, då sladden hela tiden åkte in och gjorde det svårare för mig att komma fram, men dammsugat blev det i alla fall. Långt ifrån perfekt, men det mesta av gruset och håret är borta. Sen fick det bli en snabb golvtvätt som avslutning.
Imorgon lär jag inte komma upp ur sängen, jag märker hur mördande ont ryggen gör när jag varit för aktiv. Igår började trappgåendet igen och efter jag vilat mig i 5 minuter när jag kom hem, kunde jag knappt ställa mig upp. Det är härligt det där...

På fredag blir det förhoppningsvis simning med lilla mamma. Om jag hittar mina badkläder och nåt som gör att jag ser mindre ut som en flodhäst. Är inte så bekväm med att flasha mage och allt, men där är kanske inte så mycket folk. Hoppas jag :o

Nu ska jag bara vila och njuta av när junior flyttar sig. Det är en sådan lättnad för lungorna emellanåt, när han ligger på ett speciellt sätt. Det blir så himla lätt att andas ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0