Vilka stolpskott

Jag blir så himla irriterad på folk. De är så vansinnigt dumma att det är pinsamt. Här tvättar vi i pass om 4 timmar, det finns alltså 3 tillfällen att tvätta om dagen. Jag vet inte hur de har resonerat kring detta, då maskinerna stängs av 19.50 om inte innan, så tvättar du sista passet kan du inte tvätta ända fram till 20.00. Torktumlaren är dock igång så man kan torka, men jag har aldrig provat hur länge den är igång för jag orkar inte springa ner en timme senare och så är tvätten fortfarande blöt.
Det finns totalt 4 torkrum, varje tvättstuga har två stycken. Jag klarar mig med ett, men allihopa förutom ett (kanske två, är inte helt säker) stängs av 19.50. Mina sista maskiner tvätt var klara 19.30 och tvätten innan dess var inte helt torr då torkrummen suger. Jag behöver alltså det fenomenala torkrummet som är igång hela tiden. Vilket ska stå ledigt, eftersom jag är sista man att tvätta. När jag öppnar in till rummet hänger där FULLT med kläder! Jag tänkte kolla alternativ två, som jag tror torkar till 22, men vad finner jag när jag öppnar det rummet då? Jo, fullt med kläder. Jag blir skitförbannad och funderar på att slänga ut all tvätt och stampa på den och hämta jord från rabatten utanför, men jag sansar mig. Ringer hjärtat och frågar hur normalt det är att folk har bultsax i hushållet, vilket han inte trodde var så vanligt. Jag tömmer det största torkrummet, är så pass snäll att jag lägger det i den där kärran. Idioten har tvättat mattor och fan och hans moster, så det var fan inget lätt. Kör in kärran i andra rummet med resten av personens skit, och stänger dörren. Snabbar mig att hänga upp mina kläder, för jag känner att om jag hamnar i bråk nu pga personen inte fattar att denne är en idiot, så lär jag väl föda på studs. Hängde på mitt kära lilla hänglås och snabbade mig därifrån. Egentligen skulle jag inte ens brytt mig om att lägga dennes tvätt i kärran, men det var det lättaste.
Vad fan tänker man på när man ockuperar TVÅ torkrum, fyra timmar efter att ens egen tvättid är slut? Vart skulle jag göra av tvätten om personen i andra tvättstugan behövt båda "sina" rum?

Nu när jag fått ur mig detta så känns det lite bättre. Ska iväg och hämta mitt lilla härta alldeles snart. Måste bara hitta något att ta på mig först, då mina byxor hänger halvtorra och torkar i källaren. Hm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0