6månaderskontroll

Idag var jag iväg och gjorde ultraljud på gallan. När jag sa att det gör ont i nedre delen av magen, så säger läkaren "Men då kan du knappast ha gallstensproblem", som att det var JAG som skickat en remiss åt mig. Det fattar väl jag också? Som väntat så hittade hon ingenting annat än att min mjälte var lite stor (?). Hon sa att min doktor fick ta blodvärden på mig, men det har aldrig visat nåt dåligt innan. Vet inte vad det kan bero på eller vad den är till för och vad den stör om den nu är "lite stor".
Ska ringa till läkaren igen på måndag och tjata till mig remiss till nåt annat.

Efteråt väntade 6månaderskontroll för Elias. Blev en lite jobbig promenad i motvind dit, men det tog ändå inte så lång tid. Han väger nu 7490gram och är 68cm lång. Han har vuxit 2,5cm och lagt på sig 840gram. Läkaren där sa till mig att prova ge honom annan välling istället för majsvällingen så just nu klunkar han i sig Sempers milda havrevälling. Jag tror knappast att det gör nån skillnad, kanske på mättnad men sånt har jag inte koll på. Kräkandet tror jag inte kommer sluta. Imorse åt han 07.20 och 3 timmar senare kräkte han fortfarande.
I alla fall, om det inte blev bättre av att byta välling så skulle vi höras vid via telefon om en vecka, och då skulle han få medicin för då trodde läkaren att det är reflux. Det är väl att magmunnen bråkar på ett eller annat sätt, antingen att den inte sluter ihop som den ska, eller att den ännu inte är helt mogen.

Nu ska jag koppla av lite innan Big Brother börjar. Har varit vaken sen 07 vilket är helt galet tidigt när Elias skämmer bort en med sömn. Fick väcka honom lite efter 09 för att vi skulle hinna iväg i tid. Jäkla sjusovare!

Oh, nu har jag bevittnat hans rullande med egna ögon. Jag lade honom mitt på sängen på rygg, och gick ut ur rummet för att hämta dricka. När jag kommer tillbaka har han vridit sig helt om, det enda som hindrar honom från platt magläge är armen som ligger under honom. Det visade sig senare att han tappade sin bitring och skulle rulla efter den, haha.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Jobbigt att han har jobbigt med magen. Hoppas det blir bättre snart!

Hoppas du också hittar vad som är fel på dig.

Men jag tycker hans vikt verkar ok. Vad är dem oroade för. Han går ju upp fast han kräks eller vad har jag missat? Har han alltid kräkt?

2011-04-07 @ 17:18:14
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0