Ännu en städdag

Idag åkte jag och Elias till lägenheten för att fortsätta städa. Jag vet inte hur många gånger jag har dammsugit köket för att bli av med alla äckliga små svarta kryp. När jag rensade skafferiet så stod där en burk ansjovis (en glasburk så man kunde se de äckliga jävla fiskarna också), en massa annat skit och ett paket havregrynsgröt från 1800-frösihjäl. Runt detta paket ligger en massa döda djur och när jag sen lyfter på det för att kasta det, så finns det en massa levande djur under den. Jag dammsög som en tok och golvet är tvättat hur många gånger som helst, men de verkar gömma sig i listerna.. det kommer ta ett tag innan de är utrotade på riktigt. Fick i alla fall kastat alla sopor idag, tack vare hjärtats ena bror. Svintungt var det, och luktade illa. Den största källan till alla djur försvann i alla fall. Spisplattorna är körda, jag vet fan inte om det är rost eller nåt, i mitten av två av plattorna. Sprajade in ugnen med nåt medel jag köpte igår, som ska stå över natten, och likaså ugnsgallerna (det man kan ta ut och de på sidan). Synd på spisen dock, den var helt ny när jag fick lägenheten.
Jag är långt ifrån en pedantisk människa. Hjärtat gnäller här hemma att det ser ut som fan, men det har ändå aldrig gått så långt att det kommer djur. Och största anledningen till att det ser ut som fan, är för att det är två människors liv med kläder och grejer, plus Elias med allt sitt grejs, stoppat i ett rum.
Det blev aldrig nån möbelflytt idag då vi inte fick tag i en bil med krok, och hjärtats skåpbil har ingen rem till nån cirkulationmojäng så den blir överhettad om den körs med. Jag fick i alla fall dit alla säckar med kläder, handdukar och sängkläder och har börjat sortera in i ena garderoben. Får kasta en del, och sen kommer byrån också, och förhoppningsvis kan jag ta mammas och pappas gamla byrå och ha den i hallen, så kan jag Elias alla grejer i den.

Ja.. roligare än såhär har inte min dag varit. Ryggen ömmar som fasen nu, och imorgon blir det nog inte mycket städning eller flyttning då vi ska till Svedala för påskmiddag. Och appropå påsken ja.. jag går från lägenheten med mål Ica Maxi, tänkte köpa nåt att äta. 20.30 är klockan och det är stängt sen 18.00 när jag kommer dit. Såklart. Påskafton. Hur fan glömmer man att det är påsk?
Håll ändå några tummar på att hjärtat kan tvinga sin bror att låna ut sin bil så vi kan flytta soffor och säng imorgon :o

Någon granne har fest ute på gården nu, grillar och spelar arabisk musik. Det roliga är att jag kan nästan alla låtar dom spelar, hihi. Det är festlig musik faktiskt :o


Utan att jag märkte det så haffade han blöjan som låg vid sidan, och ett par sekunder efter bilden så åkte den in i munnen :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0