Halva veckan borta

Idag är det då onsdag. Redan :o Fattar inte vart tiden tar vägen? Elias ligger här bredvid mig i sin säng, ålar runt så han ligger på tvären i sängen och sticker ut fötterna mellan spjälorna samtidigt som han tjuter/skriker/gnäller/pratar. Spjälskyddet gör med andra ord inte så stor nytta när han är vaken, haha.

Idag tänkte jag att Milton skulle få rasta av sig ordentligt, stackaren. Det har inte blivit några långa rundor under vintern, men nu är det på väg mot bättre tider så det ska ändras! Vi promenerade bort till Fosie kyrka, där är ett jättestort område bredvid kyrkogården som inte används, och det är staket runt nästan hela. Jag och Milton utnyttjade inte många procent av hela ytan, och ändå sprang han så långt att han blev helt liten. Kastade boll och lekte tills han var helt färdig. Tog några vattenpauser och fikapauser med kycklingkorv mellan varven, och sen gick vi hemåt igen. Det är nog väldigt svårt att trötta ut honom för när han kom hem och hade vilat några minuter, så lyste ögonen på honom igen. Typ, kan vi gå ut en gång till?

Jag hade mailat bvc-sköterskan om att Elias kräkande inte hade blivit något bättre, och att han även kräkte upp medicinen som skulle lägga sig som ett lock i magsäcken eller vad det nu var. Fick svar tillbaka att till och med hon tyckte att det räckte nu, och skulle skicka iväg en remiss till barnkliniken imorgon bitti. Det kan liksom inte vara meningen att han ska kräka vid maten 09, en halvtimme senare (även däremellan) bara för att han inte ligger still, sova och sen kräka när han vaknar igen, och hela tiden fram till nästa måltid. Jag kan köpa att han kanske kräker upp överflödet, men då hade han väl varit mätt och inte blivit sur när man slutar ge honom mat?

Ikväll (allt mellan nu till mitt i natten) får vi nycklarna till lägenheten. Om vi inte får dom för sent, så kanske jag kan ta mig dit med lite kartonger eller säckar, annars får det bli imorgon.

Elias har nu hållt på i 1½ timme med att gnälla så fort han inte har nåt att göra. Och han kastar/tappar nappen eller leksakerna heeeela tiden, så det har i princip gnällts i 1½ timme :o Nu tror jag dock att han är trött, han ska bara komma på det själv också :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0