Happy half-birthday

Yay! Idag blir Elias 6 månader! Detta firade han med att sova mellan 24-07.30, käka lite och sen vakna 09.30 igen. Sen blev det lite gymnastikövningar där han rullade från rygg till mage, låg och kikade runt lite och snackade, blev förbannad och rullade sen tillbaka (!). Här kör vi på allt på en gång tydligen :o Det går ju inte sådär jättesmidigt, men runt kommer han i alla fall. Han fick smaka på en ny gröt idag, med äpple och banan. Har för mig att det ska finnas nån med mango också, men jag hittar inte den på Ica Maxi. Antingen är den slut eller blandad i hyllan med den andra gröten. Senare idag tänkte jag låta honom prova på kyckling med rotfrukter. Kyckling ska ju inte vara så tungt för magen så första gången han provar kött kan han få det. Nu sitter han här och knorrar sömnigt i babysittern så det blir väl en tupplur lagom tills jag ska iväg, så får hans lata far ta hand om honom.

Vi sköt på tillbakaflytten till min lägenhet (till mina föräldrars stora förtjusning, haha.....) så nu är det väl ungefär 2 veckor tills det är dags. På riktigt. Inte för att det blir så mycket större; från en 3a till en 2a, men då kan jag åtminstone utnyttja hela lägenheten till skillnad från nu, och jag slipper snyltande folk och folk som tar en för givet och grisar ner nåt förbannat. Det blev bättre ett tag, men nu kör jag igång min strejk igen! A woman can only do so much. Skulle kanske skicka iväg ansökan om bostadsbidrag också..

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie-mamma till Isak

Grattis på 6 månaders dagen! =)

2011-04-07 @ 17:37:04
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0